Soru 163:
a) Sağlığı yerinde olan bir kadının, döllenmeyi engelleyen
araç ve gereçlerden yararlanarak geçici olarak hamile olmaktan korunması caiz
midir?
b) Döllenmeyi engelleyen bir araç olarak bilinen, ancak
şimdiye kadar hamileliği nasıl önlediği anlaşılmayan bir aracın kullanılmasının
hükmü nedir?
c) Hamileliğin tehlikesinden korkan bir kadının daimî olarak
hamileliği engellemesi caiz midir?
d) Genetik psikolojik ve bedensel hastalık veya sakat
bebekler doğurmaya müsait olan kadınların daimî olarak hamileliklerini
önlemeleri caiz midir?
Cevap:
a) Kocasının
rızasıyla olursa sakıncası yoktur.
b) Nütfenin rahme yerleşmesinden sonra düşmesine sebep olur
veya avret yerine haram bir bakışı ve dokun-mayı gerektirirse caiz değildir.
c) Varsayılan durumda hamileliği engellemenin sakıncası
yoktur; hatta hamilelik annenin hayatını tehlikeye sokarsa kendi isteğiyle dahi
hamile olması caiz değildir.
d) İnsanlarca makul görülen bir amaçla ve kocasının izniyle
olur ve kayda değer bir zararı da olmazsa sakıncası yoktur.
Soru 164: Nüfus
artışını önlemek için erkeklerin sperm kanalını bağlamalarının hükmü nedir?
Cevap: Makul bir amaçla olur ve kayda
değer bir zararı da olmazsa, bunun haddizatında sakıncası yoktur.
Soru 165: Hamile olması
kendisi için zararlı olmayan sağlıklı bir kadının spermi dışarı akıtarak veya
diyaf-ragam aleti veya ilaç kullanarak ya da döl yatağı kanalını bağlayarak
hamileliği önlemesi caiz midir? Kocasının, spermi dışarı akıtmak dışında bu
yollardan birini seçmesi için kadını zorlaması caiz midir?
Cevap: Eşlerin rızasıyla meniyi
dışarı akıtarak hamileliği önlemenin esasen bir sakıncası yoktur. Ve yine makul
bir amaçla olur, kayda değer bir zarar söz konusu olamaz, kocasının izniyle
olur ve avret yerine haram olan dokunma ve bakışı da gerektirmezse başka
yöntemlere başvurmak da sakıncasızdır. Fakat kocası kadını buna zorlayamaz.
Soru 166: Yumurta
kanalını bağlatmak isteyen ha-mile kadının, ameliyat esnasında bu amacının da
gerçekleşmesi için doğumunu sezaryenle yapması caiz midir?
Cevap: Yumurta veya döl yatağı
kanalını bağlatmanın hükmü önceki hükümlerde geçti. Ama sezaryen ameliyatına
gelince, bunun caiz olması buna ihtiyaç duyulmasına veya hamile kadının talep
etmesine bağlıdır. Her durumda, sezaryen ameliyatı ve yumurta kanalını bağlatma
esnasında yabancı erkeğin kadına bakması ve dokunması, zaruret durumu müstesna,
haramdır.
Soru 167: Kadının,
kocasının izni olmadan hamileliği önleyecek şeyleri kullanması caiz midir?
Cevap: Sakıncalıdır.
Soru 168: Dört çocuk
sahibi bir erkek, sperm kanalını bağlamaya teşebbüs etmiştir. Eşi kocasının bu
işine razı olmazsa erkek günahkâr sayılır mı?
Cevap: Bu iş karısının rızasına bağlı
değildir; erkeğin üzerine hiçbir şey lâzım gelmez.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder