Soru 281: Üzerine
yabancı fotoğraflar ve yazı basılmış elbiseleri giymek caiz midir? Bu, Batı
kültürünü yaymak sayılır mı?
Cevap: Toplumu ifsat edecek nitelikte
olmadıkça bu elbiseleri giymenin özü itibariyle bir sakıncası yoktur. Ancak
bunun İslâm kültürüyle çelişen yanlarıyla Batı kültürünü yaymak olup olmadığı
örfün görüşüne bırakılmıştır.
Soru 282: Son
zamanlarda yabancı elbiselerin ithali, alım satımı ve kullanımı oldukça
yaygınlaşmıştır; Batı kültürünün İslâm
İnkılabına yönelik saldırılarının arttığı göz önünde bulundurulduğunda bunun
hükmü nedir?
Cevap: Elbiselerin sırf gayri İslâmî
ülkelerden ithal edilmiş olması onların ithali, alım satımı ve kullanılması
için sakınca teşkil etmez. Fakat bunların arasından, giyilmesi İslâm ahlâkı ve
iffetiyle çelişen veya İslâm kültürüne düşman olan Batı kültürünü yaymak
sayılan giysileri ithal etmek, almak, satmak ve giymek caiz değildir. Bunu
engellemeleri için ilgili sorumlulara müracaat edilmesi gerekir.
Cevap: Bu gibi konularda haram oluşun
ölçüsü İslâm düşmanlarına benzemek ve onların kültürlerini yay-maktır. Bu mevzu
çeşitli ülkelere, zamanlara ve kişilere göre değişir; bu husus Batıyla sınırlı
da değildir.
Soru 284: Okullarda
öğretmenlerin, saçları İslâm adabıyla çelişen ve Batılılara özgü biçimde
kesilen veya yapılan, böylece kendilerini kâfirlere benzeten öğrencilerin
saçlarını tıraş etmeleri caiz midir? Ne kadar nasihat edilse ve irşad edilseler
de bunun yararının olmadığı ve okulda İslâmî görünümü korudukları hâlde okuldan
çıkar çıkmaz tiplerini değiştirdikleri göz önünde bulundurulduğunda hüküm
nedir?
Cevap: Öğretmenlerin öğrencilerin
saçlarını tıraş et-meleri uygun değildir; ancak okul yetkilileri öğrencinin bazı
davranışlarının İslâm adap ve kültürüne uygun olmadığını teşhis ederlerse bir
baba gibi onlara öğüt vermeleri, aydınlatmaları ve gerektiğinde durumlarını
velilerine bildirerek bu konuda onlardan yardımcı olmalarını istemeleri daha
iyidir. Belirlenmiş eğitim ve öğretim kurallarına uymak gerekir elbette.
Cevap: Sömürgeci rejimlerin ürettiği elbiseleri giymek,
sırf İslâm düşmanlarının mamulü olması açısından bir sakınca doğurmaz. Fakat bu
iş düşmanın gayri İslâ-mî kültürünün yayılmasını beraberinde getirir veya bu iş
onların İslâm ülkelerini sömürmek ve istismar etmek yönünde iktisatlarını
güçlendiriyorsa ya da İslâm devletinin iktisadına zarar verici sonuçlar
doğuruyorsa sakıncalıdır; hatta bazı durumlarda caiz değildir.
Soru 286: Kadınların
devlet daireleri, bakanlıklar vs. tarafından misafirleri karşılamak ve onlara
çiçek sunmak için düzenlenen merasimlere katılmaları caiz midir? Kadınların bu
merasimlere katılmalarıyla ilgili olarak "İslâm toplumunda kadının özgür
ve saygın olduğunu göstermeyi amaçlıyoruz." şeklindeki tevil doğru mudur?
Cevap: Yabancı heyetleri karşılama
merasimlerine katılmaları için kadınları davet etmenin bir gerekçesi yoktur. Ve
eğer gayri İslâmî kültürü yaymaya ve fesada sebep olursa caiz değildir.
Cevap: Genel olarak gayrimüslimlerin
elbiselerinden sayılan ve giyilmesi çürümüş Batı kültürünün yayılmasına yol
açan kravat ve benzeri şeyleri giymek caiz değildir.
Soru 288: Açıkça
müptezel ve müstehcen konuları içermeyen, fakat özellikle gençler arasında
fasit ve gayri İslâmî kültür atmosferinin oluşmasına sebep olan fotoğrafları,
kitap ve dergileri satmanın hükmü nedir?
Cevap: Gençleri inhiraf ve fesada
sürükleyici ve fasit kültür atmosferine ortam hazırlayıcı nitelikteki yayınları
almak, satmak ve yaymak caiz değildir; bundan sakınmak farzdır.
Soru 289: Günümüzde
İslâm toplumlarına yönelik sürdürülen kültürel savaşa karşı koyma mücadelesinde
kadınların görevleri nelerdir?
Cevap: Kadınların en önemli
vazifelerinden biri İs-lâmî örtülerini korumaları, yaymaları ve düşmanın
kültürünü taklit etmek sayılan elbiseleri giymekten kaçınmalarıdır.
Soru 290: Bazı
Müslümanlar Hıristiyan bayramlarında tören düzenlemektedirler; bunun bir
sakıncası var mıdır?
Cevap: Hz. İsa'nın (Allah'ın selâmı
bizim peygamberimizin ve onun üzerine olsun) doğum gününü kutlamanın sakıncası
yoktur.
Cevap: Caiz değildir.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder